יום ראשון, 21 ביולי 2013

אוכל, לינה וקניות

צימר, מלון או חווה כפרית?
מבחר מקומות הלינה הוא עצום.יש בתי מלון מהסוג המוכר לנו בארץ. יש אלפי צימרים, אולי פחות "מפונפנים" ממה שאנחנו מכירים בארץ, אך רובם מצויידים היטב עם מטבח, חימום ועוד. יש לקחת בחשבון שלמחיר מתלוות "תוספות" כמו מס עירוני, דמי שימוש באינטרנט ובמגבות, ואם המקום מגיש ארוחות בוקר - אז גם יש לשלם על ארוחת בוקר. לעומת זאת, התשלום הבסיסי נמוך למדי. אנחנו שילמנו עבור דירה שכללה סלון שהופך לחדר שינה, מטבח, קומה עליונה עם שירותים, מקלחת ומרפסת - 80 יורו ללילה. היינו 5 נפשות.
הצימר שלנו, הפופולרי מאוד בקרב ישראלים הוא Schwarzwaldmädel Holiday Apartments:
בפרבר Muggenbrun שליד העיירה Todtnau

פרט לצימרים, יש אפשרות ללון בחוות חקלאיות, מעט מרוחקות מהעיירות הרשאיון, במקומות שבהם עוד עוסקים בחקלאות (תרנגולות, חזירים ועוד).

מה לקנות?
מחירי הבגדים דומים מאוד לארץ. בערים הגדולות יש סניפים של הרשתות הגדולות והמוכרות. מי שמחפש בגדים זולים יותר יוכל למצוא מבחר נאה ברשת "Kik" ובסופרמרקטים גדולים. חולצות טריקו בפארק אירופה ובאתרים תיירותיים יקרות מאוד, 15-25 יורו. לא תודה. גם מחירי המזכרות לא זולים.

כרטיסי אשראי
בגרמניה השימוש בכרטיסי אשראי לא נפוץ. אם כן, הם מעדיפים כרטיס עם שבב, שונה מהכרטיס הישראלי. בפארק אירופה לא היו בעיות, אבל מקומות רבים לא רוצים להתעסק עם כרטיסי אשראי, ואם כן - צריך להקיש קוד, דבר שלא תמיד עובד. בצרפת המצב טוב בהרבה, וכמעט בכל מקום אפשר לשלם בשאראי.
כלל שטוב לשתי הארצות: כרטיס אמריקן אקספרס איננו חביב עליהם, ולא מקובל במקומות רבים.
לכן: אין ברירה אלא להצטייד במזומן

דלק
רצוי לא להתקע ביום א ללא דלק. חלק מהתחנות סגורות או עובדות עם כרטיס אשראי בלבד. המחירים בצרפת ובגרמניה דומים זה לזה ודומים למחיר בארץ.

לקנות אוכל הביתה?
בסופרמרקטים (המלאים בישראלים....) בגרמניה מחירי מעדני החלב הם כחצי ממחירם בארץ. גם שוקולדים מאוד זולים, הרבה יותר זולים מאשר בדיוטי-פרי, ושווה להביאם כמתנות משם, אם יש מקום במזוודה. כנ"ל גם לגבי מוצרי קוסמטיקה בסיסיים, סבונים ודאודורנטים.
אם ממריאים בחזרה מצרפת, כדאי מאוד להצטייד בגבינות. אנחנו היינו בסופרמרקט הענקי של רשת "E Leclerc" בצפון סן-לואי, יש שם מבחר אדיר, במחירים טובים. לא קנינו, אך ראיתי שמחירי האלכוהול והנקניקים זולים למדי.

אגב, גבינת הקונטה שמאוד מצאה חן בעינינו, ומחירה בצרפת סביב 15 יורו לקילו, נמכרת בארץ ב-250 (!!!) ש"ח לקילו. אפשר בהפרש לנסוע שוב לצרפת, כמעט...

טיפ על סופרמרקטים: שקיות ניילון עולות כסף (כך נכון וראוי). שווה להביא מהארץ ו/או לשמור על השקיות מקניה לקניה

ועוד משהו קטן - על גלידות
בבאד זרינדן אכלנו גלידה מצויינת ב-80 סנט לכדור "חצי חצי". במקומות אחרים, בגרמניה וגם באיטליה, המחיר הוא סביב יורו, מקסימום יורו וחצי. אז למה בגלידריות בארץ זה עולה 14 שקלים (והיום שילמתי 16 שקלים לכדור "חצי חצי"? אני יודע, מדינה קטנה מוקפת אויבים, ארנונה גבוהה... ובכל זאת...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עוד המלצות